Змістовий напрям освітньої діяльності
У групі № 6 «Сонечко» освітня діяльність проводиться відповідно до комплексної освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина». Зміст освітньої роботи з дітьми раннього віку спрямований на соціалізацію дитини, адаптацію до нових умов перебування та фізичний, психічний, моральний розвиток малюка.
Ефективним засобом освітньої діяльності в цьому напрямку в групі є театралізована діяльність: театральні ігри, театралізовані постановки літературних творів, самостійна театральна діяльність. Адже театр – один із найдоступніших видів мистецтва для дітей, що допомагає розв’язати чимало актуальних проблем, пов’язаних із індивідуальними особливостями кожної дитини, щоб допомогти малюкам у пізнанні предметів, ситуацій та відносин між людьми.
Особливості адаптації
Адаптація – це пристосування дитини до нового середовища перебування, таким середовищем є дитячий садок, де малюк стикається із новим оточенням, спілкуванням, стосунками та ситуаціями. Це важкий процес звикнення організму, що відбувається на різних рівнях: фізіологічному, соціальному, психологічному.
У кожної дитини процес адаптації проходить по різному. Одні діти впевнені, вибирають ігри, йдуть на контакт із дітьми та дорослими, інші – сором’язливі, не впевненні, займають спостережливу позицію, деякі діти проявляють негативні емоції, відхиляючи усі пропозиції, не бажають відходити від батьків. Причини такої поведінки різні: відсутність режиму вдома, не сформованість навичок самообслуговування, немає досвіду спілкування з однолітками та дорослими.
У нашій групі створені всі умови для безболісної адаптації малюків. Стіни групової кімнати мають спокійний, теплий, веселий колір, меблі та іграшки на рівні очей дитини розміщенні за осередками і задовольняють найвибагливіші потреби дітей. Родзинкою групи є театральний куточок, де діти можуть самостійно пограти з ляльками, а також надає можливість для самовираження особистості та усвідомлення власного «Я».
Впровадження інновацій
Театр– один із найдоступніших видів мистецтва для дітей, який допомагає розв’язати чимало актуальних проблем, пов’язаних із індивідуальними особливостями кожної дитини у пізнанні предметів, ситуацій та відносин між людьми. Саме тому в групі впроваджується парціальна програма з організації театральної діяльності «Грайлик», автори О. М. Березіна, О. З. Гніровська, Т. А. Линник.
Театралізована діяльність у групі реалізується трьома шляхами:
театральні ігри;
театралізовані постановки літературних творів;
самостійна театральна діяльність.
Першими театралізованими діями малюки оволодівають у процесі різноманітних ігор-забав, потішок, хороводів, а також під час прослуховування виразного читання віршів і казок дорослими. Використовуємо різні можливості для того, щоб обіграти який-небудь предмет, подію, пробуджуючи фантазію дитини. Залучення дітей до участі в інсценізаціях, обговорення з ними побаченого допомагає глибше поринути у світ театру.