Змістовий напрям освітньої діяльності
НАПРЯМ І. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИЙ, ЗДОРОВ’ЯФОРМУВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ З НЕСПЕЦИФІЧНИМИ ЗАХВОРЮВАННЯМИ ОРГАНІВ ДИХАННЯ
Напрям забезпечується впровадженням традиційних та інноваційних оздоровчих технологій, спрямованих на розвиток рухової активності, фізичних якостей дитини.
НАПРЯМ ІІ. ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ
В освітній процес групи на інтегрованій основі та використанні міжпредметних зв’язків впроваджуються:
– навчально-методичний посібник «Крижана мозаїка», автори Зять Н.В., Трегубова К.М., Шликова Н.А., Шоломицька О.М., переможець міського конкурсу «Кращий навчально-методичний посібник 2018» у рамках акції «Ярмарок фахових сподівань» загальноміського проекту «Ім’я в освіті міста», ІІ-е місце в номінації «Кращий методичний посібник – 2014»;
– освітній проект «Інтеграція оздоровчих та логіко-математичних технологій», автори Зять Н.В., Трегубова К.М.
– навчально-методичний посібник «Ознайомлення дошкільників з фракталами», над яким працювала творча група у складі Волкової Н.І., Журавель Н.В., Бистрицької А.С., Малик Н.М., Ірлянової О.Я., Зять Н.В., Колесник Т.П., Нетребської Т.Й., Павелко А.П., Пархоменко Т.В., Рябоконь К.П., Трегубової К.М., Шликової Н.А., Шоломицької О.М., у міському конкурсі «Кращий навчально-методичний посібник 2018» у рамках акції «Ярмарок фахових сподівань» загальноміського проекту «Ім’я в освіті міста», І місце у номінації «Навчально-методичний посібник закладів дошкільної освіти», набрав найбільшу кількість балів і став переможцем конкурсу, володарем «Подільської Вікторії».
Впровадження інновацій
У нас виховуються діти з неспецифічними захворюваннями органів дихання. Впроваджуємо в освітній процес парціальну програму з основ здоров′я та безпеки життєдіяльності дітей дошкільного віку Л.В. Лохвицької “Про себе треба знати, про себе треба дбати”.
Оздоровлюємо дошкільників із застосуванням фіточаїв, здійснюємо аромооздоровлення; зміцнюємо здоров’я дітей з використанням оздоровчих властивостей солі в «Соляній кімнаті».
Для кращого загартовуючого ефекту ми окреслили шляхи впровадження інноваційних здоров’язбережувальних технологій:
кріооздоровлення (із застосуванням льоду), у вигляді ігрових вправ, занять, пошуково – дослідницької діяльності та художньої праці (проводиться один раз у квартал протягом десяти днів через день);
масаж біологічно активних точок, більшість з яких розміщена на обличчі та шиї, розроблений лікарем А. Уманською, підвищує стійкість, мобілізує захисні сили організму;
логопедичний масаж допомагає розслабити м’язи обличчя, губ, язика, що покращує правильне формування вимови звуків;
пальчиковий масаж безпосередньо пов’язаний зі становленням мови; щоб посилити оздоровчий і педагогічний ефект впливу має сенс поєднувати рухи пальців рук з розповіддю і показом історій;
гімнастика пробудження після денного сну; від правильності її проведення зале¬жить фізичний та емоційний стан вихованців у другій половині дня, а відповідно й ефективність освітнього процесу.
дихальна гімнастика – допомагає в корекційній роботі з дітьми із мовними розладами; необхідна як для дітей з неспецифічними захворюваннями дихальних шляхів, так і для здорових дітей;
правильне дихання за К. Бутейко – спрямоване на навчання поверхневому диханню, при якому відбувається підвищення концентрації вуглекислого газу в крові.
А. Н. Стрельникова стверджувала: «Люди погано дихають, говорять, кричать і співають, тому що хворіють, а хворіють, тому що не вміють правильно дихати. Навчіть їх цього – і хвороба відступить». Давайте допоможемо своїм дітям!
Гурткова робота
Велике значення для дошкільнят має збагачення сенсорного досвіду, який є базою інтелектуального розвитку дитини, підгрунттям для формування логіко-математичних уявлень, розвитку конструктивних навичок, розширення уявлень про властивості та ознаки предметів, з якими вона стикається безпосередньо у різних видах діяльності.
Одним із шляхів і способів вирішення цих завдань є створення та функціонування гуртка для дітей 4-го року життя «Шукачі подібностей». Адже саме в молодшому дошкільному віці формуються поняття «подібні», «схожі». Діти вчаться «порівнювати однакові та різні за розміром предмети за величиною, довжиною, висотою», що згодом дасть можливість зрозуміти загадкове поняття «фрактали», легко знаходити їх в оточуючому середовищі та самостійно створювати.