Змістовий напрям освітньої діяльності
Змістовим напрямом компенсуючої (санаторної) групи № 9 для дітей з неспецифічними захворюваннями органів дихання є впровадження в освітній процес здоров’яформувальних та здоров’язбережувальних технологій, а саме оздоровлення дошкільників із застосуванням льоду, фіточаїв, аромаоздоровлення та використання оздоровчих властивостей солі на основі авторського навчально-методичного посібника «Крижана Мозаїка».
«Велика таємниця виховання полягає в тому, що фізичні вправи і вправи духовні завжди є відпочинком одні для одних.» Ці слова великого педагога Жан Жака Руссо актуальні і у нашому сьогоденні.
Тому оздоровчі завдання доповнюємо математичними, пов’язаними з орієнтуванням у просторі, закріпленням форми, кількісної і порядкової лічби, часових уявлень тощо на основі інтегрованого підходу та міжпредметних зв’язків – могутньої сили для формування всебічно розвиненої і гармонійної особистості, яка здатна брати на себе вирішення складних завдань.
Впровадження Інновацій
«КОЛИ ДИТИНА ГРАЄТЬСЯ, ДО НЕЇ ЗДОРОВ’Я ПОСМІХАЄТЬСЯ», КАЖУТЬ В НАРОДІ.
В соляній кімнаті, використовуючи гру, як основний вид діяльності, вчимося вимірювати умовною міркою сипучі речовини (зокрема сіль), опановуємо форму з використанням логічних блоків Золтана Дьєнеша.
Оздоровлюючись із застосуванням льоду, використовуємо дидактичну гру «Зачаровані таємниці». Дістаємо попередньо заморожені палички Кюізенера, будуємо ряд величин, вправляємося у прямому і зворотньому рахунку, визначенні суміжних чисел.
Під час аромаоздоровлення та фіточаювання, використовуючи розвиваючі ігри В’ячеслава Воскобовича, досліджуємо форму, викладаємо цілющі листочки, пелюстки квітів та комах, що їх запилюють.
В освітній діяльності широко використовуємо серію авторських дидактичних ігор для розвитку дрібної моторики рук з інтелектуальним навантаженням «Дерева Піфагора» або фрактальне (геометричне) конструювання.
Досить цікавим в освітній практиці групи є поєднання рухливо-ігрового задуму із завданнями сенсорно-пізнавального та математичного характеру й LEGO-конструюванням на заняттях з фізкультури з використанням програми з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку «Казкова фізкультура» М. Єфименка, яка грунтується на принципі гармонійного природного фізичного розвитку дітей.
Як оздоровлення для профілактики гострих распіраторних захворювань наші малюки носять «пахуче намисто» з очищених зубчиків часнику. Гарний сон дітей допомагають регулювати подушечки з травами м′яти, чебрецю, меліси, ромашки, шишок хмелю, хвої, рути (за згодою батьків).
Гурткова робота
У рейтингу загальнолюдських цінностей здоров′я займає найвищу позицію, оскільки є основною якістю продуктивного і повноцінного життя. Здоров′язбережувальна компетентність – одна із ключових компетентностей особистості, формування якої слід починати з дошкільного віку. Водночас, скільки б дорослі не розповідали дітям про користь здорового способу життя, бажаних результатів не досягти, поки дитина не переконається в цьому на власному досвіді. Робота нашого спортивно-оздоровчого гуртка «Радість руху» спрямована на організацію навчальної діяльності старших дошкільників, під час якої вони досліджують власне здоров′я, встановлюють взаємозв′язок між самопочуттям і дотриманням режиму дня, харчування тощо.
Діти мають можливість самостійно дійти до висновку про користь здорового способу життя.
САМЕ ТАКУ МОЖЛИВІСТЬ ЗАБЕЗПЕЧУЄ ДІТЯМ ДІЯЛЬНІСТЬ СПОРТИВНО-ОЗДОРОВЧОГО ГУРТКА «РАДІСТЬ РУХУ».